Quatuor à cordes

des oraisons silencieuses, opus 44   

 Quatuor à cordes, opus 44.png

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It seems that I have not gone against the rules to which any confirmed composer must measure up with this genre which is justly reputed to be difficult. At the same time, fascination for the great repertoire of the string quartet is both obsessional and intimidating. Whatever the attraction or the reticence felt, one cannot help but to rapidly succumb to this major form of chamber music; but to get ones ideas across to a form of polyphonic music which is so perfectly balanced is a well-deserved pleasure. My first string quartet is also for me, an inner reflexion of a mystical nature from which the title Silent prayers comes.

Il semble que je n’ai pas voulu déroger à la règle selon laquelle tout compositeur confirmé doit se mesurer à ce genre réputé et à juste titre, difficile. Dans le même temps, la fascination pour le grand répertoire du quatuor obsède et intimide. Quelles que soient l’attraction ou la réticence ressenties, on ne peut que succomber rapidement au plaisir de cette forme majeure de la musique de chambre ; mais imposer une idée à une polyphonie aussi parfaitement équilibrée est un plaisir qui se mérite. Ce premier quatuor à cordes est aussi pour moi une réflexion intérieure et volontiers mystique, d’où son titre : Des oraisons silencieuses.